Alla inlägg under februari 2015

Av Kajsa Ek - 26 februari 2015 22:09

Ja, som jag skrev så gick det inte att blogga ett inlägg varje dag. Det har varit för mycket så när jag kommer hem vill jag sova. Så ja men här kommer lite bilder från i måndags när min medryttarhästs ägare fota oss :)

           


GOD NATT nu måste jag Sova 4H imorn :)

Av Kajsa Ek - 18 februari 2015 19:55

Jag inte har bloggat på typ två dagar men det är så att jag har så sjukt mycker i skolan. Vi har prov på fredag men under sportlovet blir det "nog" mer updatering. Men det är så att jag har Baya på måndagen och 4H resten. Alltså tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Det ska bli kul. Det jobbigaste är att man måste gå upp så tidigt inte kul. Jaja men idag så sluta vi 15.00 och det var rätt skönt. Vi hade 90 minuters rast idag. Så jag pluggade då inte kul att göra men det måste göras. Men nu så ska jag kolla på ett pogram.


Hej då!


Bjuder på en bild på Hamlet!

  

   

Av Kajsa Ek - 16 februari 2015 20:37

Det är det värsta som finns i hela värden! Jag hatar inte mycket men det är nog en sak jag hatar. Men nu ska vi ta något posetivt och det är SPORTLOV nästa vecka! Jag länktar så sjukt mycket. Men nu ska jag måste jag plugga spanska så hej då :)


kram

Av Kajsa Ek - 15 februari 2015 21:42

Hej!

Idag så red jag ju. Jag fick inte Bettan utan jag fick Kenta. Det gick inte bra. Det var inte hans dag idag så han bockade och sparka lite när han inte fick som han ville. Han ville inte gå själv. Så när jag skulle lägga en volt så vart han sur och fortsatte rakt fram med en lite sur trav och efter att tag så ville han få av mig så han bockade med en spark precis framför staketet. Då vart mamma rädd. Men i ridgruppen idag så höll en till på att flyga av lite. men hon höll sig kvar. Så det vart ingen avramling idag för någon i min ridgrupp. Så det var verkligen inte min dag idag. Höll på att flyga av typ 3 gånger men höll mig kvar. Tappa stigbygeln 2 gånger av att jag hade för långa sigläder. Men det var inte så märkvärdigt. Så efter ridningen så skyndade jag mig hem och skulle snabb duscha och sen tillbaka och lämna lite saker i stallet men det var stängt då så det blev inget av det. Men efter att ha försökt lämna saker i stallet så skulle jag till min kompis som jag skrev igår. Det blev av så det var typ det ända som gick som planerat idag. Där var jag till runt 21. Så nu så ska jag packa och göra iordning allt till imorn så får se om det blir bättre imorn. Men det tror jag! Imorn så är det Baya och plugga lite. Men det är inte så mycket i skolan just nu. Som det snart är sportlov. Det är skönt! Men ni kan få se en skiss på nästa vecka:


      - Måndag: Baya, plugga till läxförhöret på tisdag

      - Tisdag: Plugga

      - Onsdag: Plugga

      - Torsdag: Ledig (men kan hända att jag pluggar)

      - Fredag: Fia och grupp

      - Lördag: Stan

      - Söndag: Ridning


Ingenting är skrivet i sten så mycket kan ändras. Men jag ska värkligen försöka med detta. Men det jobbigaste är att jag har tappat bort mitt spanska häfte jaja. Så måste leta imorn som en tok!


Kram  

Av Kajsa Ek - 14 februari 2015 22:27

Hej!

På min blogg kommer jag bara blogga när jag har tid för det. Men jag ska försöka så gott det går. Men jag ska försöka med minst ett inlägg per dag. Men jag kan inte lova något!!!

Av Kajsa Ek - 14 februari 2015 21:46

Nu är det äntligen lördag och alla hjärtans dag! Idag så har jag varit och handlat lite med mamma. Vi var i skärholmen och lite så. Det vart inte så mycket för mig. Men imorgon är det ridning klockan 11.40 Efter kanske jag ska hem till en av mina bästisar. Hon fylde år den 11 fabruari hon ska få de sista presenterna. Men just nu så ska jag kolla lite på youtube och kolla runt lite på några bloggar


Ses imorgon! 


Av Kajsa Ek - 13 februari 2015 20:14

Hej!

Idag så har jag först varit i skolan vi slutade 12.50 Så jag var i stallet runt 13.30 Idag så red jag Idun, det gick inte bra. Min sits var inte bra och hon lyssnade inte på hjälperna alls. Nästa vecka så rider jag Fia så det känns väldigt skönt. På söndag så kommer jag troligtvis att ha Bettan men man vet aldrig det kan vara något i sista minuten. Men jag hoppas jag får Bettan det är min favorite häst på karlsund av ridskole hästarna. Jag gillar också Freddie & Kenta. Men Bettan är BÄST. 


Kram

Av Kajsa Ek - 11 februari 2015 21:58

Hej!

Jag gillar många saker en av de sakerna är att fota. Jag kan inte göra det så ofta dock. Det är synd. Men här får ni se några av mina bilder jag har tagit:

                     

Presentation


Hej!
Jag är 14 årig tjej som älskar hästar och vänner. I min blogg kommer ni få följa med mig i min vardag, som brukar bestå av mycket hästar

OBS! Jag har dyslexi så det kan vara många felstavningar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du mest?
 Hästar
 Skolan
 Vänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards